V roce 2018, když pražská městská firma TSK chtěla opravit lávky pro pěší na vyšehradském železničním mostě přes Vltavu, bylo z důvodu bezpečnosti dělníků navrženo snížení traťové rychlosti ze 60 na 40 km/hod. Podle platné směrnice tehdejší SŽDC byla připravena smlouva, ale když Praha zjistila, co by musela platit, byl "náhle" zjištěn zhoršený stav mostu. To bylo dodatečně potvrzeno posudkem Kloknerova ústavu ČVUT, který potom začal pravidelně sledovat technický stav mostu. Je zarážející, že za 7 let se řešení nikam neposunulo - vše se nechává "vysedět". Jen si připomeňme, že třeba ministr dopravy si vzal 9 měsíců na rozmyšlenou, jak dále. A tak se čeká a čeká.
Již ve vzpomínaném roce 2018 bylo navrženo, že lze vybudovat jednokolejné provizorium, aby se mohl stávající most komplexně zrekonstruovat. To neprošlo, to by projektantům i firmám asi nepřineslo očekávaný zisk.